PuteraKu

PuteraKu

Jumaat, 24 September 2010

Kemaafan dari seorang hamba

Hari ini aku lewat lg menemuiMu
Walaupun panggilanMu telah lama berlalu
Namun Engkau setia menantiku
Walaupun aku hanya seorang hamba
Maafkan aku kerana kelewatan ini
Mendahulukan dunia lebih dari mencari redhaMu
Walaupun telah berkali-kali aku menyesali kelewatan ini
Namun sering juga aku leka
Hingga kadang kala pesona dunia melalaikanku
Menyebabkan aku lupa janji ku padaMu
Walhal pertemuan kita tidak lama
Lima kali sehari Engkau menanti
Sedangkan penantianMu untukku adalah untuk memberi
Mendengar rintihanku dan mengkabulkan doaku
Namun aku tetap lupa dan alpa
Maafkan aku…
Maafkan aku…
Aku hanyalah manusia yang sering lupa dan leka
Walaupun aku tahu, pertemuan ini sebagai bekalanku
Untuk pertemuan abadi kita
Untuk kesenanganku di sana
Namun aku tetap lupa dan leka
Kerana aku hanya seorang hamba yang tidak berdaya…………………

Tiada ulasan:

Catat Ulasan