PuteraKu

PuteraKu

Isnin, 11 Julai 2011

BERSIH 2.0

Assalam...

BERSIH 2.0 baru shj melabuhkan tirai perhimpunannya pd petang SABTU 9 Julai 2011. Alhamdulillah, sungguh pun tidak dapat turun bersama suami tercinta atas sebab keadaan yang tidak mengizinkan...tetapi hati ini turut merasai perjuangannya bersama suami yang hadir...

Kepada peserta demo yang hadir seramai lebih drpd 100 ribu dan ada sebahagian yang tak dapat masuk ke KL akibat sudah di sumbat terlebih dahulu dalam TRAK POLIS pada malam sebelum 9 JULAI 2011, saya ucapakan TAHNIAH...

Buat Allahyarham En Baharuddin Ahmad... jual beli beliau dengan Allah telah diterima.. sewaktu saya mendengar perkhabaran ini dari suami...tidak tertahan-tahan airmata ini mengalir..dalam hati ini berkata...adai aku yang dapat Syahid itu, alangkah indahnya...bagaikan camar putih..aku terbang menghadap DIA dengan perasaan yang terlalu gembira sehingga kekayaan, pujian dan hinaan serta cacian seluruh manusia di dunia ini tidak akan aku hiraukan...

Allah telah memilih beliau...dan semoga rohnya dicucuri Rahmat...buat ahli keluarganya...bergembiralah kamu kerana janji Allah telah sampai dan kematiannya itu dimedan JIHAD melawan KEZALIMAN...

Orang-orang umno be end...tahu ke mereka nilai perjuangan ini? mereka fahamkah apa yang dimaksudkan dengan Jihad? mereka sendiri takutkan mati dan terlalu mencintai dunia ini...JIHAD pada pdgn mata manusia...ia tiada HARGA...tp buat pejuang2 Islam..itulah yang kami kejarkan..yang kami rindui..yang kami idam-idamkan melebihi segala kemewahan dunia ini...

Kerana...sewaktu di mahsyar Allah...sewaktu di padang Akhirat...sewaktu melalui titian sirat... tiada apa yang dapat membantu kita melainkan segala amal ibadah dan ketakwaan kepada Allah..Kesetiaan kepada Allah dan RasulNya...Keyakinan pada janji-janjiNya...

Suamiku pon tak akan dapat aku tolong dan menolongku..anak-anakku jua..ayah dan ibu bapaku..kawan-kawanku..adik-beradik ku..saudara-maraku..Perdana Menteriku...menteri-menteriku...semuanya tak dapat menolong aku di hadapan Allah kelak...

Aku...engkau dan mereka akan dihadapkan seorang demi seorang dihadapanNya..

Lidah ini akan terkunci dan yang menjawab dan menjadi saksi adalah seluruh anggota yang dahulunya di dunia diam membisu terhadap kejahatan, kealpaan, kelalaian, kemaksiatan dan kemungkaran yang dilakukan.

Mahu aku bertanya kepada setiap pembaca yang singgah di blog ini...adakah kamu sudah pasti dengan amalan yg kamu kerjakan di dunia ini cukup untuk memperolehi Syurga Allah?

Yakinkah kamu nanti di Akhirat bahawa kamu akan berjaya melalui titian siratNya?

Yakinkah kamu di Akhirat kelak, kamu akan ditempatkan bersama para nabi, sahabat, orang-orang mukmin dan para syuhada?

Jika kamu yakin..baguslah...cuma saya ingin mengigatkan di sini, harga sebuah Syurga Allah bukanlah semurah yang disangka...lihat sahaja jalan perjuangan Rasul dan para sahabat...adakah mereka dengan mudah membawa syiar Islam itu?

REALITI DEMO BERSIH

Laporan media arus perdana mengatakan hanya 5 hingga ke 6 ribu shj yang hadir, tetapi melihat sendiri tontonan video yang diambil oleh beberapa peserta demo dan wartawan saya percaya jumlah itu hanyalah satu bentuk penipuan dr pihak pemerintah untuk terus memadamkan semangat yang berkobar-kobar di dalam hati rakyat jelata yang semakin sedar akan kekejaman yang dilakukan.

Sedangkan sumber Al-Jazerra..CNN..pula menyatakan peserta yang hadir dalam DEMO BERSIH 2.0 mencecah lebih daripada 100 RIBU orang..jumlah itu terdiri daripada mereka yang dapat meloloskan diri...yang dikunci di surau KL Sentral? Yang dihalang dari memasuki Kuala Lumpur? Yang ditangkap sehari sebelum BERSIH 2.0 pd 9 July dan dibawa ke PULAPOL? Jumlah itu pula bagaimana?

Hari Isnin..seharian suntuk saya mengupload dan share gambar serta vidoe serta membuat beberapa ulasan dan kenyataan di wall berkenaan dengan BERSIH 2.0

Ramai yang respon terutamanya kaum kerabat dan sahabat handai dan majoritinya agak menentang BERSIH 2.0 ini. Boleh dikatakan kawan2 saya dan sepupu sepapat yang berasal dr JOHOR DARUL TA'ZIM ini 'pencinta keamanan' sehingga mereka terlupa bahawa perasaan aman dan tenang itu adalah FITRAH kejadian manusia.

Bila saya menyokong BERSIH 2.0, saya sudah dilabelkan sebagai orang yang menyokong keganasan. Dan yang lebih sedih..ada yang beranggapan mereka yang menyokong BERSIH 2.0 itu sebagai penyokong kepada gerakan Hindu dan AMBIGA.

Mungkin adakalanya kenyataan-kenyataan saya yang berbaur emosi menentang pihak kerajaan, namun apa yang ingin saya nyatakan adalah bahawa saya ini adalah manusia yang lahirnya di Malaysia...membesar di Malaysia..duduk di Malaysia...berkahwin dengan seorang jejaka dari M'sia...punya anak dan kini tinggal dan belajar di M'sia.

Tetapi malang sekali..bila kritikan, bila menyokong BERSIH hanya kerana mahu melihat sebuah kerajaan yang lebih TELUS dan berintergriti, sy dilabelkan sebagai PENGKHIANAT BANGSA...

Iya...sayalah yang dinamakan sebagai manusia tidak tahu diuntung dan bersyukur, dilahirkan dan menetap di bumi berTUAH MALAYSIA. Malah semua peserta demo yang hadir dianggap sebagai orang yang mencetuskan HURU-HARA KEAMANAN di MALAYSIA ini.

Berapa lama pemerintah yg zalim itu mampu bertahan? cukupkah dengan hanya berdoa kepada Allah kemudian cukup untuk kita pastikan diri kita tidak tertindas?

Berikan saya bukti sebuah kerajaan yang KEKAL di dunia ini? Kita manusia yg tidak mengambil iktibar dari sejarah dan sirah...w/pon telah berkali-kali Allah ingatkan...manusia tetap lupa..tetap dengan kejahatan dan keTamakkan mereka..

Saya yakin dengan janjiNya...sy yakin dengan risalah yang dibawa oleh RasulNya...

Saya Yakin...KEZALIMAN be end akan hancur jua...insyaAllah..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan